March 21, 2017

Hayır Helikopter, Burası Senin Evin Değil

Gene gül desenli tayt/pijamamla terasta durup bir helikopter pilotuna bakarak başladım güne. Çok alçaktan uçuyorlar bazen, bugün de öyleydi. Sonra caddeden polis anonsları filan da duyunca "Allah allah ne gün bugün?" diye kahve yapmaya girdim içeri. Nevruz bugün, Newroz ve Nowruz yani aynı zamanda. Tebrik ederim bahar bayramınızı.

Twitter'da kavga çıkmış bile, kimin bayramı diye. Aman yarabbi yani kaç bin yıllık pagan bayramı, paylaşılamıyor diye gözlerimi deviriyorum ama tabii bizim memlekette acılı hatıralar var. Ankara'da kutlama filan yok galiba, herhalde önemli birileri şehir içinde oradan oraya gidecek, o yüzden bir helikopter-polis anonsu trafiği var.

Dün evi temizledim, bahar temizliği gibi olmadı ama en azından köpek tüyünden arındırdım bir miktar. Dün süpürüp sildiğim koltuklarda yatıyor ikisi de şu anda; biri topan olmuş, öbürü sırt üstü, biri horluyor. Yatsınlar, varlığım varlıklarına, koltuklarım tüylü kıçlarına armağan olsun.

Hafta sonu şunu okudum:


Nefisti. Hayattan yılmak, aşk, aile, kazık yemeler, her boku bildiğini sanıp bir gün kendi cehaletine uyanmalar, kaybetmek, bulmak ve bu ikisiyle başa çıkabilmeyi öğrenmek. Ay çok beğendim. Bir yerinde ağladım filan, sizden saklayacak değilim. Karakarga'dan çıkan diğer çizgi romanlara da bakacağım bir evden çıktığımda. Cumartesi ve pazar günlerime yumuşak bir bahar güneşi gibi doğdu kitap.

Helikopterler gitti o arada, sırtımdan güneş vuruyor eve, ortalık sessiz, saat 16:30. Gidip biraz dut kurusu filan alayım. Sizi de evde öldürmeyi başaramadığım ender bitkilerden birinin nazik çiçeğiyle başbaşa bırakayım.


Fotoğrafa filtre basana kadar tozunu alaydın zavallının diyor olabilirsiniz, haklısınız. Bahar geldi artık, toz filan alınabilir, güzel şeyler olabilir, belki ütü bile yapılabilir.

5 comments:

  1. ben de ütü yapmayı sevmiyorum evlenince bi sorun teşkil ediyor mu bu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Etmemesi lazım, neticede kadın-erkek herkesin kullanabileceği bir alet ütü. Fakat bir yerlerde kırılıyor o denge, senin üstüne yapışıyor bu iş. Tam "Çalışmadığım için bir nevi iş bölümü sayılır" yazacaktım ki çalıştığım zaman da ütü yaptığımı hatırladım.
      Neyse yani, ütü yüzünden evde hır çıktığı olmadı çünkü adam ütüye inanmıyor, temiz çamaşır yığınından alıp giyiyor gömleği. Ben "Aoovvv karısı ütü yapmıyoaaar!" demesinler diye gömlek ütülüyorum. Aslında en güzeli iyice silkeleyip askıya asmak, öyle kurutmak. Giyilebilir gibi oluyor öyle. Ay ne çok konuştum, gidiyorum :D

      Delete
    2. ütü yapmayı seven erkeğe uzaylılara inanır gibi inanmak istiyorum. yemek temizlik ben hallederim de, bu nedense zor geliyor, ya da üşengeçlik.

      Delete
  2. Kitabin ismini okuyunca aklima onceki yazida bahsi gecen Zafer'in gelmesi... aksam aksam guldum. Iyi oldu. Bu arada cok gecmis olsun canim. Msn varken benim de msnim enguzelkizmsnleri.com gibi bir yere dusmustu. O zaman bile cok zordu. Telefonu hayal bile edemiyorum.

    Baharin kutlu olsun. Biz de cicek acalim artik.
    Opuyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhhahhah ay :D ZAFERLER! Ay sinirlerim bozuldu :D
      Çok teşekkür ederim, bugün sadece annem aradı, herhalde geçti bu kabus.
      Çiçek açalım, bir yandan da yürümeye başlayalım artık. Hakikaten hava ısınsın da biraz Ulus'a filan yürüyelim artık. Öpüyorum ben de çok.

      Delete